• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Будь обережним, малюк!




Перспективне планування з ОБЖД (всі вікові групи), весна

Молодша група.

Перший день.

«Світ навколо нас»

Ранок: Спостереження за змінами, які відбулися у природі. Закріпити ознаки весни. Д/гра «Коли це буває?»ПДД: спостереження в куточку природи за цибулькою, квасолею, тощо.

Заняття: «Дитина має свої права». Малювання.

Перша прогулянка: Спостереження за змінами, що сталися на майданчику, квітнику. Звернути увагу на перші весняні квіти. Рухливі ігри: «Кошенята», «Горобчики і автомобіль»Бесіда: «Що таке повінь? Що її спричиняє?»

Друга половина дня: Психогімнастика.Бесіда на тему: «Чистота – запорука здоров’я».Дидактична гра «Добре – погано»

Вечір:прислів’я та приказки про чистоту..

Другий день.

«Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок: спостереження за рухом транспорту на вулиці. Розгляд серії картин «Вулиця».Рухливі ігри: «Знайди де заховано?» «Горобчики»Бесіда: «Ми - пішоходи»

Заняття : Конструювання «Машини»

Прогулянка: ігрова ситуація «Хто де їде, хто де йде?»Сюжетно-рольова гра: «Автобус»Рухливі ігри: «Пташки та автомобіль»

Друга половина дня: бесіда «Який буває транспорт?»Дидактична гра «Склади ціле»

Вечір: перегляд діафільмів та розгляд картин.

Третій день.

«Предмети навколо нас»

Ранок: бесіда за казкою «Федорине горе»Рухливі ігри: «Біжи до мене»Дидактичні ігри: «Горить – не горить», мета: ознайомлювати дітей із номером «101», закріплювати знання про предмети, що можуть швидко спалахнути, використовуючи предметні картинки; «Вогонь – ворог,вогонь – друг», мета: закріплювати знання про корисність та шкідливість вогню».

Заняття: сюжетно-дидактична гра «Обладнаємо квартиру».

Перша прогулянка: спостереження за транспортом спеціального призначення: швидка допомога, пожежна машина і т.д.Сюжетно-рольова гра: «До нас завітали гості»Рухливі ігри: «По рівненькій доріжці», «Знайди свій будинок»

Друга половина дня: бесіда «Чим зайнятися вдома самому?»Мета: закріпити правила поведінки в побуті.

Вечір: інсценування казки «Троє поросят».

Четвертий день.

«Дитина серед людей»

Ранок: спостереження за тим як одягаються люди на весні.Рухливі ігри.

Заняття: народна українська казка «Котик і півник». Обговорення проблемних ситуацій. Формувати поняття «свої – чужі».

Перша прогулянка: ігрова ситуація « З ким можна спілкуватись, а з ким – ні»

Рухливі ігри: «Влучи у коло», «Хто далі кине?»

Друга половина дня: «Сонце стукає у віконце» - довести дітям користь від сонячного проміння, а також те, що сонце може бути шкідливим.Гра тренінг: «Один удома».

Колективна робота: виготовлення атрибутів до сюжетних і дидактичних ігор.

П’ятий день.

«Здоров’я дитини»

Ранок: Спостереження за роботою медичної сестри в медичному кабінеті.Ігри –медитації.Бесіда про здоров’я людини, режим дня, санітарно-гігієнічні правила, харчування та загартування.

Заняття: «От нещастя, от біда – спішить в гості Вереда!»

Перша прогулянка: катання на самокатах, малювання крейдою, гра в «класики».Рухливі ігри: «Зайці і вовк», «По рівненькій доріжці»

Друга половина дня: бесіда «Якщо руки не помити – тяжко можна захворіти!»

Сюжетно-рольова гра «Лялька прокинулась», закріпити правила особистої гігієни.

Вечір: перегляд мультфільмів.

Робота з батьками:

- виготовлення ширм з проблем: «Що слід знати дитині про правила поведінки в екстремальних ситуаціях?», «Безпека наших дітей у наших руках»

- віршований матеріал для самостійного опрацювання.

Середня група.

Перший день.

«Світ навколо нас»

Ранок: «Зимонька прийшла – хуртовину принесла».Рухливі ігри: «Знайди де заховано», «Горобчики»

Заняття: «Люби землю плідну, як матір рідну». Ознайомлювати з правилами життєво-безпечної поведінки в природному довкіллі.

Перша прогулянка: екскурсія до парку.Самостійна рухова діяльність.

Друга половина дня: конструювання.Бесіда «Явища природи: блискавка, буревій, град»

Вечір: перегляд діафільмів.

Другий день.

«Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок:Рухливі ігри: «Кольорові автомобілі», «Горобці та автомобіль».Сюжетно-рольова гра «Вулиця».

Заняття: складання розповіді за опорними картинками «Шлях до дитячого садочка». Малювання «Наша вулиця»

Перша прогулянка: ігрова ситуація «Будівництво».Бесіда «Які види транспорту знають діти?Сюжетно-рольова гра: «Ми – пішоходи».Рухливі ігри.

Друга половина дня: Конструювання «Літаки».

Читання віршів, скоромовок на вибір вихователя.

Третій день.

«Предмети навколо нас»

Ранок: відгадування загадок про небезпечні предмети. Правила поводження з електроприладами.Сюжетно-рольова гра «Обладнаємо квартиру».Бесіда «Жуйка – солодкий делікатес або запеклий ворог?»Рухливі ігри.

Заняття: моделювання ситуації «Що сталося б, якби не було пожежників, лікарів, тощо?»

Перша прогулянка: спортивні ігри, естафети.

Друга половина дня: ТРВЗ-тренінги: «За що ти себе любиш?» «Склади свій образ».
Сюжетно-рольова гра: «Кухарі»

Вечір: ігри-драматизації за українськими народними казками.

Четвертий день.

«Дитина серед людей»

Ранок: бесіда «Чим зайнятися вдома самому?»Рухливі ігри: «Знайди де сховано?» «Хто вийшов?»Психологічна гра «Компліменти»

Заняття: «Незнайомці – вигадники». Читання уривків із художніх творів, бесіда за прочитаним, розглядання ілюстрацій. («Червона шапочка», «Троє порося», «Котик і півник»).

Перша прогулянка: праця в природі, прибирання майданчику.Рухливі ігри: «Знайди собі пару», «Знайди і промовчи».

Друга половина дня: бесіда «Явища природи: блискавка, буревій, град!»

Психогімнастика «Мовчазна розмова».

Вечір: інсценування казки «Вовк та семеро козенят».

П’ятий день.

«Здоров’я дитини»

Ранок: бесіда «Що таке повінь?» Розглядання серії картинок.

Заняття: «От нещастя, от біда – спішить в гості Вереда!»

Перша прогулянка: дидактична гра-лабіринт «Допоможи казковим героям уникнути небезпеки» - формувати елементарні навички поведінки у екстремальних ситуаціях.Рухливі ігри: катання на самокатах.

Друга половина дня: бесіда-розповідь «Якщо руки не помити – тяжко можна захворіти!»

Сюжетно-рольова гра «Аптека»

Вечір: перегляд мультфільмів.

Старша група.

День перший.

«Світ навколо нас»

Ранок: Спостереження за змінами, що відбулися в природі. Закріпити ознаки весни. Розглядання серії картинок про стихійні лиха (повінь, град, буревій) Згадати народні прикмети про весняні явища в природі.Рухливі ігри.

Заняття: «Птахи і тварини навесні»

Перша прогулянка: спостереження за шпаківнею. Екскурсія до паркової зони.Самостійна рухова діяльність.

Друга половина дня: виховання дбайливого ставлення до рослин, робота в куточку природи, спостереження за цибулькою, квасолею, тощо.

Бесіда «Лікарські рослини для здоров’я та сили!»

Вечір:вірші про весну .

Другий день.

«Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок: спостереження за транспортом спеціального призначення ( пожежна, швидка, міліція, сміттєзбиральна машина, молоковоз, і т.д.) Дидактичні ігри: «Відгадай, що змінилося?»Рухливі ігри.

Заняття: конструювання «Вулиця»

Перша прогулянка: пішохідний перехід.Рухливі ігри.Друга половина дня: бесіда «Наш друг – світлофор!».

Заняття з ТРВЗ : розігрування ситуацій за серією картин:»Випадок на дорозі», «Що було б, якби…»

Вечір:вірші про пішоходів.

Третій день.

«Предмети навколо нас»

Ранок: бесіда про небезпеку необережної поведінки у побуті – ураження електричним струмом, падіння з меблів, ігри з вогнем.

ПДД: зі свічкою – припинення горіння без доступу повітря, - зміни властивостей предметів під час нагрівання, - зміна стану різних речовин.Рухливі ігри: «Допоможи молодшому», «Пожежники».

Заняття: екскурсія по приміщенню ДНЗ для ознайомлення з протипожежним інвентарем. Розширити уявлення про засоби гасіння пожежі. Моделювання екстремальних ситуацій. Закріпити правила поведінки в таких ситуаціях, номери телефонів екстремальних служб. Моделювання ситуацій у вигляді інтерв’ю, взятого у вогню «Як я з’явився?» Малювання .

Сюжетно-рольова гра «Ми – пожежники»

Перша прогулянка: «Школа екстремальних ситуацій».

Рухлива гра «Пожежники на навчанні».

Друга половина дня: дидактична гра «Вибери електроприлади» - закріпити назви предметів побутової техніки та їх призначення.

Будівельно-конструкційні ігри «Гаражі для пожежної машини»

Вечір: моделювання ситуацій «Перша допомога при опіках», «Як дихати під час пожежі?»

Четвертий день.

«Дитина серед людей»

Ранок: бесіда «Чим зайнятися вдома самому?»Рухливі ігри.

Заняття: «Коли вдома немає дорослих». Моделювання ситуацій: «Дитина в небезпеці», «Сім’я», «У мене задзвонив телефон»Сюжетно-рольова гра «Сім’я».

Перша прогулянка: індивідуальні та групові бесіди на закріплення правил поведінки у колективі. Вчити дітей помічати негативні прояви поведінки товаришів та допомагати спільно виправляти їх. Моделювання ситуацій «Новачок у дитсадку»Рухливі ігри: «Дені і ніч», «Заєць без хатки»

Друга половина дня: Школа ввічливості. Малювання на тему «Мій друг».Сюжетно-рольова гра «В дитсадку»

Вечір: інтелектуальна гра «Розумники та розумниці».

П’ятий день.

«Здоров’я дитини»

Ранок: бесіда про фізичне та психічне здоров’я людини; ознаки міцного здоров’я..ПДД: як реагує шкіра на воду різної температури. Сюжетно-рольова гра «Лікарня»

Заняття: «Хто із загартуванням дружить – ніколи не тужить!»

Перша прогулянка: Бесіда «Жуйка – солодкий делікатес або запеклий ворог?»Рухливі ігри: катання на самокатах, гра в «класики».

Друга половина дня: бесіда «Що таке здоровий спосіб життя?»

Спортивна розвага «Малі олімпійські ігри».

Вечір: перегляд мультфільмів.

Перспективне планування з ОБЖД (всі вікові групи), зима


Молодша група.

Перший день.

«Світ навколо нас»

Ранок: Спостереження за змінами, які відбулися у природі. Закріпити ознаки зими. Д/гра «Коли це буває?» ПДД: «Білий сніг – брудна вода», «Різні стани води».

Заняття: «Несподівана зустріч». Конструювання «Будиночок для звірят».Мета: навчати дітей правил безпечної поведінки з тваринами, підвести до розуміння, що контакти з тваринами інколи шкодять здоров’ю, розвивати конструкторські здібності, виховувати повагу до тварин і дбайливе ставлення до них.

Перша прогулянка: Спостереження за змінами, що сталися на майданчику, квітнику. Розчистимо доріжки від снігу.Рухливі ігри: «Влучи сніжкою в коло», «По рівненькій доріжці».Бесіда: «Хуртовина, заметіль.»Мета: ознайомити дітей із стихійними природними явищами взимку, поведінкою під час такої ситуації.

Друга половина дня: Психогімнастика.Бесіда на тему: «Обережно: бурульки, ожеледиця!». Зачитати віршА. Костецького «Бурульки» («Валеологія щодня», ст.. 77)Мета: формувати у дітей уявлення про бурульки, ожеледицю як природні явища.

Дидактична гра «Вилікуємо ведмедя»

Вечір: прислів’я та приказки про небезпечні речі і ситуації.

Другий день.

«Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок: розгляд серії картинок із зображенням видів спеціального транспорту.Рухливі ігри: «Горобці та кіт», «Кольорові автомобілі»Бесіда: «Що для чого: зупинка, перехрестя, світлофор, зебра»

Комплексне заняття з ознайомлення з навколишнім світом, з розвитку мовлення: «Порівняння автобуса і тролейбуса», читання вірша В. Паранової «Поведінка в тролейбусі». Розглядання сюжетних картинок. («Основи безпеки дітей дошкільного віку», с. 174)

Перша прогулянка: Цільова прогулянка вулицею.Сюжетно-рольова гра: «Автобус»Рухливі ігри: «Пташки та автомобіль»

Друга половина дня: «Дорожні знаки», мета: формувати уявлення дітей про дорожні знаки, що це, для чого потрібне.

Ігрові ситуації: «Як ведмідь шукав їдальню?», «Зайчик переходить дорогу».

Вечір: перегляд діафільмів та розгляд картин.

Третій день.

«Предмети навколо нас»

Ранок: бесіда на тему «Якими предметами не можна користуватися, коли немає дорослих»Рухливі ігри: «Біжи до мене»

Дидактичні ігри: «Горить – не горить», мета: ознайомлювати дітей із номером «101», закріплювати знання про предмети, що можуть швидко спалахнути, використовуючи предметні картинки; «Вогонь – ворог, вогонь – друг», мета: закріплювати знання про корисність та шкідливість вогню».

Заняття: «Читання твору С. Маршака «Пожежа». Ліплення «Драбинка».Мета: розширити уявлення про працю пожежників, їхню сміливість, мужність, закріплювати правила поведінки вдома.

Перша прогулянка: спостереження за транспортом спеціального призначення: швидка допомога, пожежна машина і т.д.Сюжетно-рольова гра: «Сім’я»Рухливі ігри: «По рівненькій доріжці», «Знайди свій будинок»

Друга половина дня: Читання вірша В. Загороднюка «Його величність – Сірничок»

Творче завдання: «Розфарбуй полум’я на картині», мета: формувати вміння обирати відповідний колір під час фарбування полум’я.

Вечір: інсценування казки «Киць чин дім».

Четвертий день.

«Дитина серед людей»

Ранок: Бесіда за казкою «Котик і півник».Рухливі ігри: «Знайди свій будинок»

Заняття: «Коли ти вдома сам». Бесіда за казкою «Вовк та семеро козенят». Настільний театр «Вовк і семеро козенят»Мета: дати дітям знання про те, що буває з тими, хто забуває, як треба поводитися, коли ти вдома сам, яких правил слід дотримуватись.

Перша прогулянка: ігрова ситуація « З ким можна спілкуватись, а з ким – ні»

Рухливі ігри: «Влучи у коло», «Хто далі кине?»

Друга половина дня: ігрова ситуація «До нас завітали гості»

Гра тренінг: «Один удома».

Колективна робота: виготовлення атрибутів до сюжетних і дидактичних ігор.

П’ятий день.

«Здоров’я дитини»

Ранок: Спостереження за роботою лікаря в медичному кабінеті.Рухливі ігри: «Кошенята»Досліди з водою. Вода корисна і шкідлива. Читання віршаЛ. Українки «З гір на долину».

Заняття: «До Країни здорових зубів»

Перша прогулянка: «Зимові розваги» з фізичними вправами.Спостереження за бурульками.Рухливі ігри: «Зайці і вовк», «По рівненькій доріжці»

Друга половина дня: Сюжетно-рольова гра «Лікарня». Читання віршаЛ. Камінчука «Півникове горе».

Проблемна ситуація: «Як дізнатися про стан погоди?»

Вечір: перегляд мультфільмів.

Середня група.

Перший день.

«Світ навколо нас»

Ранок: «Зимонька прийшла – хуртовину принесла».Рухливі ігри: «Знайди де заховано», «Горобчики»

Заняття: «Подорож до зимового лісу»Мета: ознайомлювати дітей із стихійними явищами – природою їх виникнення, із характерними ознаками та негативними наслідками для людини, формувати правильну поведінку у складних погодних умовах.

Перша прогулянка: Спостереження за станом погоди. Бесіда на тему: «Перша допомога при відмороженні.»Самостійна рухова діяльність.

Друга половина дня: дидактичні ігри «Допоможи казковим героям уникнути небезпеки», «Зоопарк»; мета: учити правил поведінки з хижими тваринами, птахами під час екскурсії з батьками до зоопарку, виховувати обачність, повагу до тварин.

Бесіда «Правила поведінки на льоду»

Вечір: перегляд діафільмів.

Другий день.

«Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок: Бесіда «Як поводитися у транспорті», читання вірша В. Паранової «Поведінка в тролейбусі». Розглядання сюжетних картинок. («Основи безпеки дітей дошкільного віку», с. 174)Рухливі ігри: «Кольорові автомобілі», «Горобці та автомобіль».Сюжетно-рольова гра «Вулиця».

Заняття: Малювання «Дороги та мости», мета: учити дітей передавати в малюнках побачене під час прогулянок вулицями міста, поповнювати словник термінами: «алея», «дорога», виховувати інтерес до професії працівників транспорту.

Перша прогулянка: цільова прогулянка «До зупинки транспорту», мета: закріплювати правила культури поведінки, посадки у міський транспорт.Сюжетно-рольова гра: «Ми – пасажири поїзда».Рухливі ігри: Катання під час прогулянки на санчатах.

Друга половина дня: Конструювання «Залізничний транспорт», мета: дати дітям поняття про різноманітність залізничного транспорту: поїзд, електропоїзд, локомотив.

Читання віршів В. Паронової «Острівок небезпеки», «Зебра», «Світлофор».

Вечір: ігрові ситуації «Якщо ви загубились», «Чого бракує на перехресті».

Третій день.

«Предмети навколо нас»

Ранок: відгадування загадок про небезпечні предмети. Правила поводження з електроприладами. Сюжетно-рольова гра «Кухарі».Рухливі ігри: «Біжи до мене».

Заняття: Спостереження за працею кухаря. Аплікація «Посуд».Моделювання ситуації «Що сталося б, якби не було пожежників?».

Перша прогулянка: обговорення твору С.Маршака «Киць чин дім». Фізкультура.

Друга половина дня: «Незнайко біля ялинки». Читання казки Т. Коломієць «Козенята і вогонь»
Сюжетно-рольова гра «Праця на кухні»

Вечір: гра-драматизація за казкою Т. Коломієць «Козенята і вогонь».

Четвертий день.

«Дитина серед людей»

Ранок: проблемні ситуації «Андрійко загубився», «Усі дорослі пішли з дому», «Незнайомець пропонує …» Рухливі ігри: «Знайди де сховано?» «Хто вийшов?»

Заняття: Мовленнєве спілкування «Переказ казки «Вовк та семеро козенят». Складання творчої розповіді «Сам удома».

Перша прогулянка: розгляд небезпечних предметів: дроту, гілок, цвяхів, битого скла, каміння, палиць.

Рухливі ігри: «Знайди собі пару», «Знайди і промовчи».

Друга половина дня: «Про злі віруси і мікроби»

ігрова вправа «Вам подзвонили у двері».

Вечір: виготовлення плаката «Дитина серед людей».

П’ятий день.

«Здоров’я дитини»

Ранок: бесіда «Про наші вушка.» Мета: розкрити значення слуху в житті дитини.

Розглядання серії картинок про лікарів ( хірург, лор, терапевт, педіатр, окуліст, стоматолог).

Заняття: «Дітям про радіацію. Що таке радіація?»Мета: дати дітям поняття, що таке радіація, звідки береться шкідлива радіація, про речовини, які випромінюють радіацію, про те, що їх використовують у медицині, на АЕС, що речовини, які випромінюють радіацію рухають кораблі та підводні човни.

Перша прогулянка: Спостереження за перехожими. Як вони одягнуті? Чому? Бесіда на тему «Дитячий травматизм. Природа – друг, коли ти добре її знаєш».

Рухливі ігри: катання на санчатах.

Друга половина дня: бесіда-розповідь «Про вітаміни»

Сюжетно-рольова гра «Аптека»

Вечір: перегляд мультфільмів.

Старша група.

День перший.

«Світ навколо нас»

Ранок: Спостереження за змінами, що відбулися в природі. Закріпити ознаки зими. Розглядання серії картинок про стихійні лиха взимку (ожеледиця, заметіль, голо лід) Рухливі ігри.

Заняття: складання розповіді за серією картинок «Зимові розваги». Читання оповідання О.Цечельської «Пригода на ковзанці».

Перша прогулянка: ігрова ситуація «Що було б, якби..?» (узагальнити знання дітей про ознаки зими, розваги та правила поведінки в цей період).Самостійна рухова діяльність.

Друга половина дня: дидактичні ігри «Допоможи казковим героям уникнути небезпеки», «Зоопарк»; мета: учити правил поведінки з хижими тваринами, птахами під час екскурсії з батьками до зоопарку, виховувати обачність, повагу до тварин.

Бесіда «Правила поведінки на льоду»

Вечір: перегляд діафільмів.

Другий день.

«Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок: бесіда «Де ремонтують машини?» Дидактичні ігри: «Відгадай, що змінилося?»

Рухливі ігри: «Чия ланка швидше збереться?»

Комплексне заняття з мовленнєвого спілкування, математики, малювання: «Світлофор» Мета: учити складати описові розповіді, закріплюючи знання про правила дорожнього руху; вправляти в малюванні дорожніх знаків; орієнтуватися у просторі (прямо, праворуч, ліворуч, по колу відповідно до дорожніх знаків.

Перша прогулянка: цільова екскурсія «На площу», мета: дати поняття, що площа це велике перехрестя, де все рухається по колу.

Самостійна рухова активність дітей.

Друга половина дня: бесіда «Небезпечні ситуації на вулицях».

Дидактичні ігри: «Хто швидше складе знак?», «Чим можна подорожувати?»

Вечір: Розвага «Гномики на вулиці» Інтерв’ю з дітьми «Що ти знаєш про правила дорожнього руху?»

Третій день.

«Предмети навколо нас»

Ранок: словесно-дидактична гра «Відгадай слово?» (віршовані загадки про предмети пожежегасіння). ПДД: Повітря і вогонь. Рухливі ігри: «Допоможи молодшому», «Пожежники».

Заняття: «Вогонь – друг чи ворог?» Читання казки К. Чуковського «Плутанина». Ознайомлення з інвентарем у протипожежному куточку ДНЗ. Малювання «Протипожежний інвентар».

Сюжетно-рольова гра «Ми – пожежники»

Перша прогулянка: спостереження за транспортом спеціального призначення: швидка допомога, пожежна машина і т.д. Рухлива гра «Пожежники на навчанні».

Друга половина дня: гра-драматизація за казкою Т. Коломієць «Козенята і вогонь» (мета: розвивати знання про правила поведінки під час пожежі, учити висловлювати своє ставлення до вчинків героїв в скрутній ситуації, виховувати товариськість, почуття взаємодопомоги).

Будівельно-конструкційні ігри «Гаражі для пожежної машини»

Вечір: створення поробок, аплікацій, малюнків на тему: «Щоб не сталося біди».

Четвертий день.

«Дитина серед людей»

Ранок: бесіда за знайомою казкою «Буратіно» (звернути увагу на те, що буває коли довіряєш незнайомцям, розвивати вміння оцінювати поведінку казкових героїв.)Рухливі ігри.

Заняття: Азбука безпеки спілкування з тваринами». Ліплення на тему «Мої друзі – тварини» Сюжетно-рольова гра «Ветеринарна клініка».

Перша прогулянка: проблемні ситуації «Телефонний дзвінок», «У двері подзвонили?», «Друзі на вулиці, а ти вдома». Мета: закріплювати знання про небезпеку від відчиненого вікна, балкону, спілкування по телефону з незнайомим. Рухливі ігри: «Знайди собі пару», «Знайди і промовчи»

Друга половина дня: Школа ввічливості. Малювання на тему «Мій друг».

Вечір: гра – тренінг «Один удома».

П’ятий день.

«Здоров’я дитини»

Ранок: бесіда «Злі віруси та мікроби». Сюжетно-рольова гра «Аптека»

Заняття: «У лабораторії лікаря Айболитя». Читання уривку з казки К. Чуковського «Лікар Айболить». Мета: узагальнити знання дітей про корисність ліків, що допомагають боротися зі шкідливими мікробами, закріплювати знання про неможливість самостійного лікування, виховувати бережливе ставлення до свого здоровя.

Перша прогулянка: Бесіда «Що таке загартовування?» Фізкультура на прогулянці. Рухливі ігри: катання на санчатах.

Друга половина дня: складання розповідей за серією картинок «Зимові розваги». Закріпити правила поводження під час гри в сніжки, катання на санчатах, лижах тощо.

Сюжетно-рольова гра «Швидка допомога».

Вечір: перегляд мультфільмів.

Перспективне планування з ОБЖД (всі вікові групи), осінь



Молодша група.

Перший день. «Світ навколо нас»

Ранок: Спостереження за змінами, які відбулися у природі. Закріпити ознаки осені. Д/гра «Коли це буває?»

ПДД: Звернути увагу дітей на дерева, на листочки, що з ними відбувається?

Заняття: «Подорож із білочкою по гриби». Аплікація на тему «Гриби в кошику».

Перша прогулянка: Спостереження за змінами, що сталися на квітнику. Які квіти залишились? Ігри з піском. Очищення доріжок від листя.

Бесіда: «Правила поведінки у довкіллі»

Рухливі ігри: «У ведмедя у бору», «Діти в лісі»

Друга половина дня: Психогімнастика. Д/гра «З якого дерева листочок?».

Бесіда на тему: «Рослини навколо нас»

Мета: Ознайомити дітей з рослинами, які використовуються з лікувальною метою.

Дати уявлення про значення рослин для життя та здоров’я людини.

Дидактична гра «Вилікуємо ведмедя»

Вечір: Ігрова ситуація «Зламана гілка», «Зірвана квітка».

Другий день. «Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок: Спостереження за машиною, яка завозить продукти в дошкільний заклад. Розглянути іграшкові вантажівки та легкові авто, порівняти їх. Розглянути картину «На вулицях міста»

Рухливі ігри: «Горобці та кіт» Д/гра «Можна чи ні?»

Заняття: Малювання «Наш друг світлофор».

Перша прогулянка: Пішохідний перехід до перехрестя. Пояснити дітям значення світлофора, формувати поняття, що таке пішохідний перехід.

Сюжетно-рольова гра: «Водії»

Рухливі ігри: «Пташки та автомобіль»

Друга половина дня: Слухання «Пісні про світлофор» (музика А. Філіпченка).Конструювання: Вчити будувати широку і вузьку доріжку (проїжджа частина і тротуар), закріпити назви і призначення частин вулиць (алея, бруківка, дорога)

Музично-дидактична гра «Іди, замри, стій».

Вечір: перегляд діафільмів та розгляд картин.

Третій день. «Предмети навколо нас»

Ранок: Бесіда з дітьми про небезпечні предмети, які є на кухні. Як правильно поводитись з ними? Чому неможна гратися із запальничками, сірниками?

Рухливі ігри: «Біжи до мене»

Заняття: «Мамині помічники» (електропобутові прилади). Читання віршів, відгадування загадок. Розгляд ілюстрацій.

Перша прогулянка: Бесіда на тему: «Часом гра не доводить до добра»(небезпечні предмети-замінники, ігри з дрібними та поламаними іграшками,намистинками, ґудзиками тощо)

Сюжетно-рольова гра: «Сім’я»

Рухливі ігри: «По рівненькій доріжці», «Знайди свій будинок»

Друга половина дня: Бесіда на тему «Сірник маленький, а лихо велике». Закріпити знання про небезпеку ігор із сірниками, вогнем. Розглядання ілюстрацій про пожежний транспорт та його призначення, одяг пожежників та професійний інвентар.

Індивідуальні бесіди «Чому не можна самому брати ліки?», «Чим можна гратися, а чим – ні?»
Дидактична гра «Гарні та погані іграшки»

Вечір: Розігрування потішки «Кицьки дім»

Четвертий день. «Дитина серед людей»

Ранок: Бесіда з дітьми про рідну домівку, про членів їх родини. Дати уявлення про небезпеку спілкування з незнайомими людьми.

Рухливі ігри: «Знайди свій будинок»

Заняття: «Обережно: незнайомці!». Читання казки С. Маршака «Казка про неслухняне мишеня»

Перша прогулянка: Сюжетно-рольова гра «Лялька Таня прийшла до нас у гості». Підтримувати і поглиблювати атмосферу доброти між дітьми.

Рухливі ігри: «Влучи у коло», «Хто далі кине?»

Друга половина дня: Психогімнастика «Мамі усміхаємось». Слухання музики Е. Гріча «Весело – сумно». Дидактична гра «З ким можна спілкуватись, а з ким – ні».

Ігрова ситуація: «У двері подзвонили, а нікого немає вдома», «Незнайомець пригощає цукеркою»

Вечір: Настільний театр «Вовк і семеро козенят»

П’ятий день. «Здоров’я дитини»

Ранок: Валеологія. Тема: «Такі корисні речі» (речі особистої гігієни)

Рухливі ігри: «Кошенята»

Заняття: Читання казки К. Чуковського «Мойдодир»

Перша прогулянка: «Чужа собака гавкає», «Чому киця сердиться» - розгляд проблемних ситуацій та правила поводження під час їх виникнення. Спостереження за пішоходами. Як одягнені люди восени. Чому?

Рухливі ігри: «Зайці і вовк», «По рівненькій доріжці»

Друга половина дня: Сюжетно-рольова гра «Лікарня». Бесіда на тему: «Звідки беруться бруднулі?».

Проблемна ситуація: «Як дізнатися про стан погоди?»

Вечір: перегляд мультфільмів.

Середня група.

Перший день. «Світ навколо нас»

Ранок: Спостереження за вітром. Як він колише віти дерев, що відбувається з листям,на якому дереві листя більше? Закріпити ознаки осені.

Рухливі ігри: «Знайди де заховано», «Горобчики»

Заняття: «Рослини – ліки», «Відгадай на смак»

Мета: Продовжувати ознайомлювати дітей з лікарськими рослинами, які мають цілющі властивості. Вчити обережно поводитись з ними та використовувати їх для профілактики та лікування.

Перша прогулянка: Спостереження за станом погоди. Дидактична гра «З якого дерева листочок?» Вчити дітей бути обережними в холодні дні, правильно одягатись. Сюжетно-рольова гра «Лісова аптека».

Самостійна рухова діяльність.

Друга половина дня: ПДД : Досліди з повітрям.

Дихальна гімнастика.

Психотренінг «Я – дерево»

Творча гра: «Мандрівка по лісу» (сформувати навички безпечної поведінки з різними рослинами та грибами в лісі, закріплювати знання про їстівні та отруйні гриби, заборону їх вживання дітям дошкільного віку)

Вечір: перегляд діафільмів.

Другий день.

«Безпечна та небезпечна вулиця»

Ранок: Спостереження за видами спеціального транспорту. У групі – розглядання картини «Наша вулиця». Закріплення знань про односторонній та двосторонній рух, про правила для пішоходів та водіїв. Читання художньої літератури, заучування віршів про дорожній рух.

Рухливі ігри: «Кольорові автомобілі», «Горобці та автомобіль» Д/гра «Збери знак: «Пішохідний перехід»

Заняття: Аплікація. Тема: «Транспорт на вулиці» (учити виготовляти з паперу легковий, вантажний, пасажирський транспорт, використовуючи прийоми згинання аркуша навпіл).

Перша прогулянка: «Екскурсія вулицею». Спостереження за пішоходами на перехресті. Ігрова ситуація «Допоможемо пішоходам»

Сюжетно-рольова гра: «Шофери»

Рухливі ігри: Катання під час прогулянки на триколісному велосипеді.

Друга половина дня: Складання розповіді за опорними картинками «Шлях до дитячого садочка». Бесіда на тему: «Обов’язки пішоходів». Розучування скоромовок, прислів’я про транспорт.

Музично-дидактична гра «Іди, замри, стій».

Вечір: Інсценування: «У країні дорожніх знаків».

Третій день. «Предмети навколо нас»

Ранок: Бесіди з дітьми про безпеку поведінки у побуті (газова та електрична плита, електрокомбайн, міксер, м’ясорубка, тощо). Небезпечними є також ножі, виделки, ліки, харчові добавки – оцет, приправи тощо.Сюжетно-дидактична гра «Обладнаємо квартиру».ПДД: «Вогонь – друг, вогонь – ворог»

Рухливі ігри: «Біжи до мене», «Пожежники».

Заняття: Бесіда «Небезпечне свято». Ознайомити дітей з правилами поведінки на масових гуляннях (небезпека у користуванні аерозолями, хлопавками, петардами, бенгальськими вогнями).

Моделювання ситуації «Коли в квартирі пожежа».

Сюжетно-рольова гра «Сім’я». Закріпити знання про користування електропобутовими приладами, про небезпечні предмети вжитку.

Перша прогулянка: Гра-конкурс «Хто швидше загасить вогонь?» Проблемні ситуації: «Яскрава коробка посеред двору», «Скарби» майданчика»(шприц, цвях, ніж, запальничка, балончик).

Друга половина дня: Розгляд ілюстрацій із зображенням пожежного транс

Кiлькiсть переглядiв: 13839

Коментарi